Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Hidroterapi

Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Hidroterapi

Rawatan yang dikenali sebagai hidroterapi terdiri daripada minum, menyedut atau berenang di dalam air mineral panas, mempunyai urutan dan menjalani rawatan lumpur di mana anda bersalut dalam tanah liat yang hati dan sengit dengan garam mineral dan alga. Perubatan ortodoks kini menerima hidroterapi sebagai satu bentuk fisioterapi, tetapi sifat-sifat penyembuhan air telah diiktiraf sejak zaman purba.

Orang telah mandi di laut dan mengambil air di spa-spa selama berabad-abad, dan ia telah lama diterima bahawa mandi air panas dan sejuk merangsang peredaran darah. Kemudahan termasuk basuh tulang belakang, mandian wap, memampatkan perut, kepala dan mandian kaki dan rejim perembatan lain yang direka bentuk untuk Tomé sistem saraf, yang seterusnya membantu badan untuk mengatasi penyakit dengan lebih berkesan.

Pemikiran yang sama masih mendokong rawatan hidroterapi hari ini. Kajian baru-baru hidroterapi telah menunjukkan bahawa air mineral panas dan lumpur mempunyai kesan tertentu yang berbeza-beza dari spa spa. Adalah dipercayai bahawa minum air mineral tertentu boleh menyembuhkan pelbagai gangguan pencernaan, manakala terhidu penyelesaian air garam suling dari air mineral tertentu kaya dikatakan sebagai baik untuk masalah pernafasan.

Perairan Sylph yang dikatakan bermanfaat untuk asma, bronkitis dan resdung, manakala melepa lumpur pada badan dikatakan dapat membantu masalah peredaran darah dan untuk ekzema dan psoriasis. Kemudahan-kemudahan spa moden termasuk air panas suam, kaya dengan sulfur, garam, iodin dan mineral lain, mandi lumpur, terapi air garam iodin, mandi karbon dioksida, pewangi air sulfur dan mulut douches, tab mandi whirlpool, mandian Turki, sauna, bilik wap dan perembatan pancuran mandi. Terdapat beberapa rawatan yang khusus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar