Cara Membeli Herba

Cara Membeli Herba

Ia gunakan untuk menjadi jika anda mahu menggunakan ubat herba, anda pada dasarnya mempunyai dua pilihan yang.) Anda boleh berkembang anda sendiri atau b.) Anda boleh cuba mencari ia di dalam hutan. Kemudian tidak kira yang cara anda memilih, anda terpaksa mengambilnya, kering, mengisar, rebus, atau menggabungkan ia dalam larutan alkohol untuk membuat ubat mujarab. Ini sudah tentu adalah satu proses yang memakan masa, dan kerana perbezaan yang dalam iklim dan keadaan yang semakin meningkat, anda tidak pernah sentiasa pasti jika kilang yang anda pilih mempunyai cukup bahan-bahan aktif yang betul atau yang anda telah bersedia dalam hanya cara yang betul.

Pada masa kini, semua telah berubah, anda tidak perlu menjadi seorang tukang kebun atau ahli kimia untuk menggunakan herba dengan selamat dan efficaciously, tetapi anda perlu sentiasa mendapat seorang profesional berunding mengenai herba anda tidak pasti, sebelum menggunakannya. Sama seperti vitamin, herba boleh didapati secara meluas di kedai-kedai makanan kesihatan dan kedai-kedai herba. Pembungkusan dipermudahkan telah menghapuskan banyak tekaan dalam menggunakannya. Terdapat beberapa syarikat yang telah membuat dan menjual vitamin untuk tahun sekarang, yang kini mempunyai barisan mereka sendiri produk herba dan menawarkan standard, produk potensi yang dijamin. Sekarang apa potensi standard dan bermakna bahawa herba yang dijual oleh syarikat-syarikat ini, mengandungi tahap seragam atau konsisten kompaun (atau sebatian) yang dipercayai bertanggungjawab untuk tumbuh-tumbuhan perubatan. Terdapat juga produk bukan standard yang pada pendapat saya adalah lebih rendah dan tidak mengesyorkan. Terdapat syarikat-syarikat sekarang yang menawarkan segar, herba beku-kering yang jika dilakukan dengan betul akan mengekalkan lebih daripada herba bahan-bahan aktif daripada kaedah pemprosesan konvensional. Jika ini disediakan saya lebih suka menggunakan kaedah ini.

Menggunakan herba segar adalah kaedah pilihan saya, tetapi disebabkan oleh kebimbangan terhadap racun perosak dan teknik pemprosesan, banyak mengeluarkan menawarkan ditanam secara organik, produk bukan sinaran. Jika anda tidak mempunyai masa atau sumber untuk berkembang herba anda sendiri, maka saya cadangkan menggunakan campuran herba komersial. Soalan sekarang ialah apa yang membeli herba yang lebih baik dari kedai makanan kesihatan atau kedai herba, dan ia bergantung kepada apa yang anda cari. Biasanya kedai-kedai herba menjalankan pilihan yang lebih besar herba dan teh kering, termasuk banyak jenis yang lebih eksotik, tetapi kemudian satu kedai makanan kesihatan dipenuhi sebenarnya boleh menawarkan pilihan yang lebih baik daripada ubat-ubat herba. Iaitu jika anda sihat berpengetahuan tentang bagaimana setiap fungsi herba dan tahu bagaimana untuk menggabungkan herba untuk membentuk campuran ubat, daripada saya akan membeli dari kedai herba. Tetapi jika pengetahuan anda tidak begitu pelbagai dan anda hanya mahu menyelesaikan satu aliment anda perlu daripada yang saya akan mengesyorkan membeli dari kedai makanan kesihatan. Tidak kira yang cara anda membeli ia sentiasa idea yang baik untuk berunding dengan orang yang menjalankan kedai kira-kira setiap produk dan pembuatan produk, jika anda tidak faham apa herba ini digunakan untuk dan kualiti pemprosesan daripadanya.

Herba boleh dibungkus dan dijual dalam pelbagai cara. Herba kering, dijual secara pukal dan hendaklah disimpan di dalam bekas kedap udara di rumah. Serbuk boleh dicampur dengan air atau jus menggunakan dos yang diperlukan yang betul, dan jika ia adalah pahit setitik madu boleh digunakan sebagai pemanis. Kapsul dan tablet adalah herba yang lebih popular dijual dan datang dalam pelbagai potensi, sentiasa mengikuti arahan pada botol, melainkan jika pengamal profesional proscribes sebaliknya. Ekstrak atau tinctures adalah produk herba cecair disediakan dalam larutan alkohol, namun kini terdapat beberapa bebas alkohol ekstrak baru yang tersedia yang boleh menjadi lebih baik dengan pesakit kencing manis, kanak-kanak, wanita hamil atau mana-mana satu yang ingin mengelakkan alkohol. Teh disediakan dijual dalam bentuk beg teh dan yang dijual di kedai makanan kesihatan sebagai ubat rumah untuk selsema adalah lebih kuat daripada teh herba yang dijual di pasar raya. Krim dan salap digunakan secara luaran untuk perkara-perkara seperti masalah kulit dan hanya boleh digunakan secara terus. Minyak pati digunakan terutamanya untuk aromaterapi, minyak urut, minyak mandi dan minyak wangi, dan mereka adalah hanya untuk kegunaan luaran. Jus boleh juga diperbuat daripada herba dan harus digunakan seperti yang diarahkan. Kemudian ada produk gabungan herba yang dua atau lebih herba yang membentuk satu ubat herba dan boleh didapati dalam bentuk kapsul, teh, dan bentuk ekstrak, sebagai contoh beberapa herba yang baik untuk mengekalkan kesihatan jantung, atau herba yang baik untuk sistem imun anda boleh digabungkan dalam satu mudah untuk menggunakan produk. Terdapat juga rangkaian produk penjagaan diri seperti syampu rambut, sabun, pencuci muka, ubat gigi, deodoran dan juga pencuci mulut, sekarang ini harus tidak dikelirukan dengan produk wangi herba.

Jangka hayat berbeza bagi setiap herba. Herba kering adalah seperti segar yang mungkin dan jika anda membelinya dari kedai pastikan ia mempunyai jumlah dagangan yang baik, bermakna mereka menjual sejumlah besar herba. Produk herba dibungkus akan mempunyai tarikh luput pada bekas untuk memberitahu anda apabila ia telah menjadi basi. Bekas bertutup tablet dan kapsul biasanya baik untuk sehingga dua tahun, jika dibuka biasanya melupuskan mereka selepas satu tahun.

Pada nota terakhir, anda perlu menjadi pengguna amaran jika anda tidak pasti herba atau pengeluar sesuatu produk herba, dari yang seharusnya pertanyaan mengenainya. Anda boleh mencari artikel yang berkaitan kesihatan yang lebih di Tips Kesihatan semulajadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar