Menggunakan Aloe Vera Untuk Masalah Rambut Gugur

Menggunakan Aloe Vera Untuk Masalah Rambut Gugur

Keguguran rambut adalah disebabkan oleh banyak faktor seperti umur, ubat-ubatan atau rawatan perubatan, penyakit, masalah hormon dan tekanan. Kebanyakan orang kehilangan kira-kira 50 hingga 100 rambut kepala sehari dan rambut-rambut ini tumbuh semula dalam folikel yang sama di kepala anda. Ini tidak sepatutnya menyebabkan anda bimbang tetapi jika anda kehilangan lebih daripada itu, sesuatu yang mungkin salah. Sebelum anda merawat keadaan anda, anda perlu tahu apa yang menyebabkan ia. Lidah buaya untuk keguguran rambut adalah salah satu ubat semula jadi yang paling berkesan. Orang asli Amerika, India dan orang Caribbean memohon ekstrak pada rambut mereka untuk membuat ia sihat. Mereka menggunakan bentuk mentah untuk mencegah keguguran rambut. Hari-hari ini, anda boleh mencari banyak produk rambut pengguna yang mengandungi ekstrak lidah buaya.

Saya sendiri berpendapat bahawa menggunakan lidah buaya untuk rambut gugur dalam bentuk mentah masih lebih baik kerana anda mendapat 100% daripada gel. Menggunakannya untuk merawat kawasan kulit kepala yang akan botak, jika anda ingin memohon pada seluruh kulit kepala maka teruskan dan berbuat demikian. Aloe mengandungi enzim yang boleh membantu menggalakkan pertumbuhan rambut baru. Anda boleh membuat syampu anda sendiri dengan menggabungkan gandum minyak kuman, santan dan gel lidah buaya. Anda boleh menggunakan ini sebagai syampu biasa anda.

Bagaimana boleh menggunakan lidah buaya untuk pertumbuhan rambut yang berkesan? Ia mengaktifkan pertumbuhan rambut baru dan pertumbuhan folikel rambut yang telah sedia ada dengan meningkatkan dan memperbaiki peredaran darah ke akar folikel. Ia juga membantu mengimbangi tahap pH kulit kepala. Aloe adalah pelembap yang baik untuk kulit kepala dan folikel rambut. Ia mengandungi lebih daripada 20 mineral dan vitamin termasuk A, B2, B6, B12, C dan E. Vitamin semua menyumbang kepada pertumbuhan rambut lebih cepat.

Satu lagi perkara yang menarik mengenai menggunakan lidah buaya untuk rambut gugur adalah keupayaan untuk mengeluarkan sebum berlebihan dalam kulit kepala dan rambutnya. Sebum adalah bahan semulajadi yang dihasilkan berminyak yang menyumbang kepada pertumbuhan rambut yang lebih perlahan kerana ia cenderung untuk menyekat liang. Ia dirembeskan oleh kelenjar rambut dan tujuannya adalah untuk membantu menjaga kulit kepala lembap. Walau bagaimanapun, apabila ia dihasilkan dalam jumlah yang berlebihan, ia boleh berkumpul pada kulit kepala dan ia boleh bercampur dengan kotoran sehingga membentuk kerak yang boleh merosakkan folikel rambut yang sedia ada. Ini boleh menghalang folikel rambut baru daripada tumbuh. Ciri-ciri anti-bakteria lidah buaya menghilangkan masalah ini, ia juga membolehkan kulit kepala untuk bernafas dan folikel untuk memperbaharui diri mereka lebih cepat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar