Melegakan Bronkitis Menggunakan Pemulihan Home Asli

Melegakan Bronkitis Menggunakan Pemulihan Home Asli

Rawatan rumah adalah cara yang murah dan semula jadi untuk merawat sesuatu yang menyakiti. Bentuk rawatan semakin mendapat populariti kerana kesederhanaan, keberkesanan dan ketersediaan mudah. Anda boleh mengambil ubat-ubatan ini bersama-sama dengan ubat-ubatan anda. Ubat-ubatan ini akan membantu dan menyokong rawatan dan membuat anda lebih sihat. Lets membincangkan bagaimana untuk mendapatkan bantuan daripada bronkitis menggunakan remedi rumah semula jadi yang ringkas dan berkesan.

Pemulihan Home Asli untuk Bronkitis

1. Keadaan pernafasan adalah disebabkan oleh alahan (seperti habuk, asap atau mana-mana bahan makanan), jadi ia adalah yang terbaik untuk mengetahui alergen dan menjauhkan diri dari mereka.

2. Jaga pemakanan anda. Tidak langsung mendedahkan diri kepada perubahan secara tiba-tiba musim. Elakkan berada di berdebu, berbau, kelembapan muatan dan kawasan berasap. Jangan melawat kawasan-kawasan sejuk atau bersalji atau kawasan-kawasan yang panas dan cerah.

3. Elakkan makanan yang boleh menyebabkan sembelit. Ini kerana sembelit boleh memburukkan bronkitis.

4. Cuba untuk mengambil tidur yang betul pada waktu malam. Jika anda akan terjaga pada waktu malam, ini boleh menyebabkan tekanan dan kebimbangan, yang boleh memburukkan lagi penyakit ini.

5. Jangan makan terlalu banyak atau mengambil makanan berat, makanan pedas dan goreng. Sebaliknya, mengambil makanan yang berkhasiat dan sihat secara sederhana. Anda diet mesti termasuk sayur-sayuran hijau, buah-buahan segar, bijirin dan kacang. Minum banyak air, sebaik-baiknya air suam.

6. penyedutan wap adalah sangat bermanfaat dalam keadaan ini. Ini akan membantu membersihkan cara udara dan melegakan gejala.

7. Sediakan campuran dengan menambah empat sudu teh setiap halia kering serbuk, kunyit dan lada hitam dan simpan dalam botol kaca. Ambil setengah sudu teh campuran ini dengan air suam dua kali sehari.

8. Rebus 3-4 ulas bawang putih dalam 250 gram susu dan minum cecair ini pada waktu malam. Ini adalah rawatan rumah sangat berkesan untuk bronkitis.

9. Rebus tiga hingga empat ulas dalam air dan menambah satu sudu teh madu. Minum penyelesaian dua atau tiga kali sehari.

Hope, ubat-ubatan ini akan membantu anda dalam mengurangkan keterukan keadaan ini dan melegakan gejala-gejala, kesakitan dan ketidakselesaan.

Penafian: pembaca artikel ini perlu menjalankan segala langkah berjaga-jaga ketika mengikuti arahan pada rawatan rumah bronkitis dari artikel ini. Elakkan daripada menggunakan mana-mana produk atau bahan-bahan jika anda alah kepadanya. Tanggungjawab terletak dengan pembaca dan bukan dengan laman web atau penulis.

Copyright © Ryan Mutt, Hak Cipta Terpelihara. Jika anda ingin menggunakan artikel ini di laman web anda atau ezine anda, membuat semua url (pautan) yang aktif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar