Kesihatan yang Baik semulajadi - Adakah Semua Mengenai Menjadi emosi Percuma

Kesihatan yang Baik semulajadi - Adakah Semua Mengenai Menjadi emosi Percuma

Adakah ramai orang menganggap mereka mempunyai kesihatan yang baik semula jadi mereka dilahirkan dengan? Kebanyakannya, trauma bertimbun tanpa henti ke kita sepanjang hidup kita. Ia adalah bagaimana kita berurusan dengan trauma ini mereka memutuskan sama ada atau tidak kita terjebak dalam alur tersebut.

Mari kita kesedihan sebagai contoh. Semua orang mengalami kehilangan orang yang dikasihi pada peringkat tertentu dalam kehidupan mereka. Sesetengah bersedih hati secara terbuka bagi sesuatu tempoh, maka seolah-olah bangkit semula dan kembali kepada kehidupan.

Lain-lain tidak pernah kelihatan untuk bersedih hati, tetapi juga tidak pernah pulih. Mereka kekal terperangkap. Ini sering disebut sebagai kemurungan, sedangkan pada hakikatnya ia tersangkut di dalam proses bersedih. Puncanya sering kerana mereka tidak dapat untuk bersedih secara terbuka.

Masyarakat tidak membenarkan ungkapan emosi percuma.

Mari kita mengambil contoh yang lain untuk menggambarkan titik. Ramai yang tidak mengendalikan pencerobohan juga. Apabila seseorang, katakan di tempat kerja, secara lisan menyerang anda, sama ada anda cenderung untuk menggulung dan menyerang kembali, atau menjadi sangat menangis dan emosi yang cedera.

Kedua-senario ini adalah sihat dan akan menyumbang kepada kesihatan anda secara keseluruhan sakit jika ia kerap berulang.

Bolehkah kita belajar tentang kesihatan yang baik semula jadi daripada haiwan?

Saya suka menghabiskan masa hanya menjadi kuda saya. Satu pagi, berjalan-jalan biasa saya, kejadian yang berlaku yang memberikan impak yang mendalam kepada saya. Kuda saya telah yang agak agresif untuk orang kebiri itu. Dia berjalan ke arah dia menunjukkan semua tanda-tanda serangan. Hampir sama dengan serangan lisan manusia.

Saya melihat dia. Walaupun dia amat menyedari pendekatan beliau, dia telah mengambil sekali tidak ada notis sehingga saat-saat akhir, apabila dia hanya sebelah melangkah untuk mengelakkan beliau.

Ia adalah 'barang' dia dan dia tidak perlu untuk terlibat. Dia tidak membeli pencerobohan itu. Dia tidak cuba untuk mengubah dia. Dia hanya keluar dari cara ini, apabila beliau perlu. Beliau masih ahli kumpulan itu. Beliau tidak mempunyai apa-apa perasaan keras ke arahnya, kerana saya kerap melihat mereka bersama-sama.

Adakah mungkin untuk melakukan yang lebih baik daripada semuanya itu? Dengan tidak makan tenaga beliau dengan memberi tindak balas, keadaan telah disebarkan secepat ia bermula.

Kesihatan semula jadi yang baik bergantung kepada emosi yang seimbang. Ini tidak bermakna yang emosi ditindas. Ia bermakna dapat bebas meluahkan perasaan anda. Ini bermakna membenarkan orang lain untuk meluahkan perasaan secara bebas. Ia bermakna tidak terlibat dalam bagaimana orang lain rasa. Ia adalah 'barang' mereka. Ia bermakna tidak cuba untuk mengubah orang lain.

Sebaik sahaja anda belajar untuk menyatakan diri anda bebas, anda akan melihat bahawa ini pasti hilang perasaan. Dan anda bergerak ke atas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar