Bagaimana Merawat yang Dingin Tanpa Perubatan

Bagaimana Merawat yang Dingin Tanpa Perubatan

Ubat selesema semulajadi yang banyak. Anda tidak perlu tergesa-gesa pergi ke doktor setiap kali anda berasa sejuk yang datang di atas. Dalam kebanyakan kes, doktor boleh berbuat apa-apa untuk membantu kerana selsema datang dan pergi begitu cepat. Jika anda mendapatkan relief yang murah dan mudah untuk digunakan, pertimbangkan ubat semula jadi sejuk. Untuk beberapa pembelian kecil dari kedai runcit anda atau farmasi, anda boleh menikmati rehat dinanti-nantikan dan bersantai tolak gejala sejuk!

Kemantapan Bawang putih

Mungkin salah satu bahan yang paling popular yang terdapat dalam ubat selesema semulajadi adalah bawang putih. Selama beberapa generasi, orang telah beralih kepada ini barang isi rumah biasa sebagai satu cara untuk melegakan penyakit-penyakit untuk spektrum yang luas isu-isu kesihatan. A sup terdiri daripada ulas bawang putih dan secawan air boleh mengurangkan gejala selesema. Bawang putih menawarkan banyak faedah termasuk:
o Penyingkiran toksin dari badan
o Satu sumber yang baik antioksidan
o antibiotik semulajadi

Dapatkan Cukuplah Vitamin C

Vitamin C dikenali dengan memberi badan anda rangsangan ketika datang untuk menentang kesan selesema. Ubat semula jadi sejuk yang termasuk vitamin C menawarkan alternatif mudah untuk berasa lebih baik cepat. Vitamin C boleh dibeli dalam format pil atau digunakan melalui oren atau buah-buahan lain. Sumber vitamin C selain daripada oren termasuk:
o Brokoli
o merah, lada kuning dan oren
o kentang

Rasa Lebih Baik dengan Ginger

Ginger ubat selesema semulajadi boleh bekerja keajaiban untuk batuk yang tidak baik. Rebus halia dipotong dadu dalam kira-kira satu cawan air dan tambah sedikit gula untuk campuran. Minum semasa ia masih panas (walaupun tidak begitu panas ia membakar mulut dan tekak anda). Teh A dibuat menggunakan daun halia juga boleh mempunyai kesan yang kuat ke atas selsema buruk. Untuk keberkesanan yang maksimum, pastikan anda mengambil teh halia dua kali setiap hari untuk tempoh sejuk.

Anda boleh berasa lebih baik tanpa membelanjakan wang yang banyak atau menenggak ubat-ubatan yang boleh mempunyai kesan sampingan yang berbahaya. Pilihan yang tidak terhad, jadi mengetahui apa yang terbaik untuk badan anda. Cuba ubat selesema semulajadi lebih yang dihasilkan secara komersial dan perhatikan perbezaan pada sistem imun anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar